Aktivita, léto 2018



Můj návrat na radioamaterská pásma trval dlouhá léta. V létě 2018 jsem se konečně rozhodl vrátit se k tomuto krásnému koníčku po nějakých devíti letech. Tento koníček vyžaduje zpomalit, nepospíchat, posadit se v klidu k rádiu a nechat se unášet vlnami do neznáma. Záliba v rádiu je protiklad této uspěchané doby.

RIG a QTH
Na pásma jsem se vrátil v Irsku. Vybavil jsem velmi jednoduché KV pracoviště, radiostanice XIEGU X108G, 20W krátkovlnný transceive a portejblovou cívkovou anténu SuperAntenna MP1C. Vysílal jsem pod značkou EI/OK1NYD z půvabné samoty na divokém a překrásném poloostrově Dingle.





Provoz
V okolí mého QTH se nenacházel téměř žádný zdroj průmyslového rušení, pásma tak byla téměř vždy krásně čistá, zpětně si uvědomuji, jaká chyba byla nenainstalovat lepší anténu, i přítomnost oceánu a vzdálenost k Severní Americe mi dala poznat, že do budoucna musím,  k plnému potěšení z tohoto koníčka, zvážit polohu svého QTH. Byla li pásma otevřená, platilo pravidlo "co slyším, to udělám". Po takové dlouhé době, hladový po rádiu, jsem si opravdu užíval každé QSO.
Kromě všelijakých SES k Mistrovství Světa ve fotbale, mě potěšilo spojené s klubovým kolegou, Zdeňkem OK1TX na 40m, dále trochu kuriózní spojení na Blasket Island EJ0DXG (IOTA EU-007), což je ostrov, vzdálený jen pár kilometrů od mého QTH, dále potěšil Market Reef OJ0C, US Virgin Islands NP2P, letní období byla i doba, kdy se zrodil můj ODX z Irska a to LU3MCJ, Emilio z Mendozy. Z našich stanic je kromě Zdeňka v deníku OL8HQ, OK2JC, OK2JE, OK2RZ, OL100CSR, OK2BRX, OM2VL, OM3TWM a ze svých FF aktivací OK1VEI/p. Vše SSB.


Märket Reef v Botnickém zálivu
US Virgin Islands


Závody a diplomy
Žádné velké ambice se svým pracovištěm nemám, rozdal jsem body v IARU HF Contestu a RSGB IOTA, za účast se vrátily tyto diplomy.





SWL
Během letního období jsem si našel čas i poslech, v Irsku nebyl problém pravidelně poslouchat Shannon Volmet na 5055 kHz, meteorologická služba pro letecký provoz poblíž irského letiště Shannon. Z rozhlasových úlovků na KV mám v logu Voice of Turkey na 13635 kHz a odkud se vrátil i QSL, Radio Bangladesh Betar, křesťasnké WWCR Nashville, Radio Havana, velmi pěknou tradiční řeckou hudbu hraje Helliniki Radiophonia (bývalý Voice of Greece), kubánské Radio Rebelde a Radio Saudi, vysílající převážně recitace z Koránu. Velmi mě potěšil severokorejský rozhlas Voice of Korea, vysílač Kujang, odkud se vrátil QSL. Našel jsem si čas i na rusko ukrajinskou válku kolem 7050 kHz a také na slavný UVB 76 "Bzučák".



QSL
Předpokládám, že bude trvat zrhuba rok, než se opět rozjede pravidelný příjem QSL lístků, zatím mi radost udělaly QSL za poslech rozhlasu, potvrzení přišlo ze Severní Koreje (Voice of Korea), z Turecka (Voice of Turkey) a USA (WWCR Nashville).





Komentáře